החשיבות העצומה של קורס עזרה ראשונה

מערכת שורש  ד סיוון, תשעז  5/29/2017

קורס עזרה ראשונה הוא חשוב, משום שהוא מעניק לנו את הכלים הבסיסיים להגשת עזרה
.......................

אסונות ומצבי חירום עשויים להתרחש בכל רגע, בלי כל הכנה מוקדמת וגם אם אין בקרבת מקום סיוע רפואי מקצועי. אנחנו עשויים להיקלע לסיטואציות הללו בדרכנו למשרד, בתור לפקיד הדואר או בזמן הקניות בסופרמרקט. תאונת דרכים רבת נפגעים, עובר אורח שמתמודד עם התקף לב או אדם שנפל ונפצע, כל אחד מהאירועים הללו עשוי להתרחש לנגד עינינו. אלא שההיכרות עם דרכי טיפול בסיסיות והיכולת להגיש עזרה ראשונה לנפגעים, הם אלה שיעזרו לפצועים להתגבר בצורה טובה עם הבעיה. במקרים רבים הטיפול הזה עשוי אף להתברר כמציל חיים, וזו בדיוק הסיבה מדוע קורס עזרה ראשונה חשוב כל כך. 

כלים חיוניים להגשת עזרה

קורס עזרה ראשונה הוא חשוב, משום שהוא מעניק לנו את הכלים הבסיסיים להגשת עזרה. אם נקלענו לתאונת דרכים רבת נפגעים חשוב שנדע לזהות את הפציעות השונות. לכן, במסגרת קורס עזרה ראשונה תלמדו לאבחן את הבעיה על בסיס הנתונים הקיימים בשטח ובמידת האפשר, גם בעזרת עדי הראייה. בנוסף, זוהי ההזדמנות לגלות איך אפשר לנצל את התנאים הקיימים לטיפול בפציעות. במקומות רבים, כמו בנקים, סניפי דואר או חדרי כושר, ניתן למצוא ערכות עזרה ראשונה. בהיעדרם, לדוגמה ברחוב או בכביש המהיר, אפשר לנסות למצוא פתרונות יצירתיים יותר או להיעזר בציוד שנאסף מהנוכחים במקום. אם נדע לזהות את הפגיעה, לאתר סכנות אפשריות נוספות ולבדוק מדדים חיוניים כמו דופק או לחץ דם, נדע להגיש טיפול ראשוני שיתרום משמעותית גם לטיפול הרפואי שיקבל הפצוע לאחר שיפונה לבית החולים. 

קורס עזרה ראשונה גם לבעלי מקצוע

וב לזכור שבמקרים רבים קורס עזרה ראשונה תורם גם לאנשי מקצוע שבמסגרת עבודתם עשויים להיתקל בלקוחות, עובדים או עוברי אורח הסובלים מפציעות. במסעדה עלולים להתרחש מצבים כמו החלקה על קרקע לחה, חנק, תגובה אלרגית למזון מסוים או חלילה, כוויה כתוצאה מהתלקחות אש. בחדר הכושר עשויים המתאמנים ליפול, להיפצע או חלילה, לאבד הכרה בעקבות אימון אינטנסיבי מדי לכושר הגופני של המתאמן. בבריכת השחייה עשוי המציל להידרש לבצע פעולות החייאה באורח שטבע, והרשימה ממשיכה. אם כן, קורס עזרה ראשונה יכול לסייע במצבים אלה ולחסוך זמן יקר. כך, בזמן שאתם ממתינים להגעתם של כוחות ההצלה תוכלו להגיש עזרה משמעותית מאוד ואף למנוע החמרה בסימפטומים. בכמה מפגשים תקבלו את כל הכלים ואת הידע שאתם צריכים כדי להיות אלה שעוזרים לאחרים, וגם לעצמכם.

מאמרים בחסות  מלער